چاروق دوز زنجانی فوت کرد

به گزارش مجله سرگرمی، آراز علی محمدی- پیشکسوت چاروق دوزی زنجان- امروز از جهان رفت و پیکر آن مرحوم ساعت 15 در گلزار شهدای پایین زنجان آرام می گیرد.

چاروق دوز زنجانی فوت کرد

الناز خدایی فر- معاون صنایع دستی زنجان- با تایید این خبر به خبرنگاران، گفت: این هنرمند پیشکسوت یکی از استادان برجسته رشته چاروق دوزی بود که شاید نمونه آن را دیگر نداشته باشیم. این هنرمند متولد 1324 در زنجان بود و از هفت سالگی به دوختن چاروق مشغول شد.

او ادامه داد: استاد محمدی نزد استادان مطرح این رشته مثل حاج مصیب، حاج موسی و استاد خطیبی شاگردی کرد. فرزند استاد علی محمدی نیز نزد پدرش شاگردی نموده و در حال حاضر یکی از استادان چاروق دوزی زنجان به حساب می آید.

معاون صنایع دستی زنجان با بیان اینکه من از دلیل فوت این هنرمند اطلاعی ندارم، اضافه کرد: مرحوم محمدی از استادان فعال رشته چاروق دوزی بود که در راسته حجة الاسلام در بازار سنتی زنجان کار می کرد و بیماری خاصی نداشت.

به گزارش خبرنگاران، همسر و فرزندان این هنرمند نیز به این حرفه مشغول هستند. محمدی در زمینه دوخت انواع چاروق مهارت داشت و سبک دوخت را با همان شیوه سنتی ادامه داد.

چاروق نوعی پاپوش چرمی است که در زنجان فراوری می گردد و انواع مختلفی مثل چاروق توری، چاروق پرده بند و چاروق تمام چرم دارد که به صورت پشت باز و پشت بسته دوخته می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4839

به "چاروق دوز زنجانی فوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاروق دوز زنجانی فوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید