کاهش سایز مهم تر است یا کاهش وزن؟

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : باید توجه داشته باشید کاهش سایز مهم تر از کاهش وزن است و ورزش، نقش اساسی را در کاهش سایز دارد.

کاهش سایز مهم تر است یا کاهش وزن؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر شهاب شهابی، فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی، در یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: اغلب در سیر کاهش وزن به دنبال جراحی های لاغری یا رژیم و ورزش فقط به عددی توجه می کنیم که ترازو نشان می دهد. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که پس از مدتی بدون آن که وزنی کم کنید سایزتان کم شده باشد.

بنابراین نباید فقط به عددی که ترازو نشان می دهد اکتفا کنیم و باید با اندازه گیری دور کمر، باسن، شکم و بازو، تغییرات سایز را نیز بررسی کنیم. پس فقط خودتان را با ترازو محک نزنید. ممکن است کاهش سایزتان را در عکس هایی که از خودتان می گیرید و در لباس هایتان که گشاد شده اند، مشاهده کنید؛ حتی اگر کاهش وزنی در ترازو نداشته باشید.

در کنار جراحی های لاغری با رعایت رژیم و مصرف پروتئین و ورزش می توان باعث چربی سوزی و حفظ عضله و عضله سازی شد. می دانیم که عضلات چگالی بیشتری نسبت به چربی ها دارند و حجم چربی در بدن سه برابر عضلات است. در واقع عضله جای کمتری می گیرد و وزن بیشتری دارد؛ بنابراین با کاهش سلول های چربی و چربی سوزی و جایگزینی عضله، کاهش سایز رخ می دهد، حتی اگر وزن تان کم نشود. باید توجه داشته باشید کاهش سایز مهم تر از کاهش وزن است و ورزش، نقش اساسی را در کاهش سایز دارد.

همراه با کاهش وزن باید تمرین های وزنه و مقاومتی و هوازی را نیز انجام دهید. این کار باعث تجزیه و کوچک شدن سلول های چربی و پراکنده شدن آن در بدن، عضله سازی، کلاژن سازی و جلوگیری از شل شدگی پوست می شود. از طرفی افزایش توده عضلانی بعد از مدتی متوقف می شود و کاهش توده چربی ادامه می یابد و کاهش وزن ترازویی ادامه خواهد داشت.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 116642

به "کاهش سایز مهم تر است یا کاهش وزن؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش سایز مهم تر است یا کاهش وزن؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید