مراسم رونمایی از 20 اثر پژوهشی در میراث فرهنگی گیلان برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، همزمان با هفته پژوهش از 20 کتاب پژوهشی در حوزه میراث فرهنگی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و مسئولان استانی رونمایی شد.

مراسم رونمایی از 20 اثر پژوهشی در میراث فرهنگی گیلان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، در این مراسم که پژوهشگران حوزه های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز حضور داشتند، شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: متاسفانه در ادوار گذشته نگاه پژوهشی بر فعالیت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاکم نبوده و بدان سطحی نگریسته می شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری استان اضافه نمود: باید پروژه های سرمایه گذاری سازمان دارای پیوست های فرهنگی و اجتماعی باشد.

او خواهان نگاه استراتژیک در پروژه های سازمان شد و اظهار کرد: در طرح های سازمان باید به مسایل پژوهشی توجه گردد تا چالش های این حوزه برطرف گردد.

امیرانتخابی ادامه داد: باید از نظرات پژوهشگران در حوزه های مختلف بهره برده تا به موفقیت دست یافت و عامل موفقیت دولت توجه به پژوهش و آینده پژوهی است.

او در ادامه خواهان ارایه خلاصه راهبردهای این 20 عنوان کتاب شد و گفت: نکات استراتژیک و راهبردی این کتب احصا و در اختیار مدیران و مسئولان استانی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به حوزه صنایع دستی گفت: در تجاری سازی و برند سازی این حوزه خلاء های بسیاری وجود دارد که باید برطرف گردد.

او به حوزه گردشگری استان اشاره و بیان نمود: نگاه به حوزه گردشگری استان نگاهی اشتباه است و برای رونق صنعت گردشگری مطابق با شناسایی کشورهای هدف باید ارزآوری را مورد توجه قرار داد.

امیر انتخابی با بیان اینکه مزیت میراثی و گردشگری گیلان دیده نشده است ادامه داد: بافت های تاریخی و میراثی استان به عنوان مزاحم تلقی شده و بسیاری از تقاضاها مبنی بر تخریب این بافت ها و ایجاد بنای جدید است.

او بافت های تاریخی را عامل جذب گردشگر خارجی دانست و توضیح داد: باید حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی را تقویت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید بر تقویت صنایع دستی استان گفت: متاسفانه ظرفیت های استان در این حوزه مغفول مانده و باید بدان هویت بخشید.

او با توجه به ظرفیت این استان در حوزه پژوهش، تاکید نمود: شورای پژوهشی و اتاق فکر در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان راه اندازی گردد.

امیرانتخابی با بیان اینکه تمام تصمیمات و برنامه ریزی های سازمان باید متکی بر پژوهش باشد تا منجر به نتیجه مطلوب گردد اظهار کرد: باید مطالعات این حوزه تقویت گردد.

او با اشاره به ضعف های پژوهشی این حوزه گفت: با همت همگان سال آینده شاهد فعالیت های پژوهشی مطلوبی در این سه حوزه خواهیم بود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8708

به "مراسم رونمایی از 20 اثر پژوهشی در میراث فرهنگی گیلان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم رونمایی از 20 اثر پژوهشی در میراث فرهنگی گیلان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید