مبهم بودن بازیگوش خواننده را ترغیب به خواندنش می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رمان بازیگوش نوشته شهریار عباسی جریان زندگی زن و مردی را در میانه دهه چهل تا دهه شصت در یک قهوه خانه بین راهی روایت می نماید.

مبهم بودن بازیگوش خواننده را ترغیب به خواندنش می نماید

سه شنبه های کتاب در این جلسه با حضور طلا نژادحسن منتقد ادبی به نقد آنالیز رمان بازیگوش پرداخت.

او در ابتدای جلسه با نگاهی کلی به رمان بازیگوش ورودی داستان را از نقاط قوت این مجموعه قلمداد کرد و گفت: ورودی داستان مثل دروازه یک خانه است که خواننده را ترغیب می نماید ادامه داستان را بخواند، ورودی این داستان در اوج است زیرا با یک قتل روبه رو هستیم که دلیل آن برای خواننده مبهم است واین نقطه قوت رمان بازیگوش محسوب می گردد.

این منتقد ادبی با پرداختن به شخصیت های داستان ادامه داد: در این رمان شخصیت ها خیلی خوب در جای خود نشسته اند و دیالوگ ها با زبان معیار همخوانی دارد، این زیرکی و تردستی نویسنده است که به سراغ لحن نرفته، زیرا لحن در داستان نویسی بسیار مشکل تر از هر چیزی است، ولی نوعی ناپختگی در شخصیت این رمان وجود دارد که در یکی از شخصیت های اصلی داستان به خوبی احساس می گردد.

در ادامه جلسه شهریار عباسی نویسنده رمان بازیگوش گفت: در مورد پرداخت شخصیت ها باید شرح دهم که در مقطعی پیش از انقلاب اسلامی و در مقطع بخش دیگر کتاب مسئله جنگ به تصویر کشیده شده است و در شرح این نقد که چرا به برخی از شخصیت های داستان نپرداخته ام، باید بگویم زیرا تجربه من در مورد آدم های عادی که وارد عرصه سیاسی می شوند ناپختگی آن افراد بود. زیرا در دوران قبل از انقلاب بیشتر اینگونه بود. از سوی دیگر در رمان دو شخصیت محوری وجود دارد در حقیقت پرداختن بیش از این به شخصیت های دیگر داستان خواننده را به سمت آنجایی می برد که مدنظر نویسنده نیست در حقیقت شخصیت اصلی نباید تحت تاثیر دیگر شخصیت ها قرار گیرد.

عباسی در آخر کار کتاب را در عرصه مطالعه با وجود دنیای مجازی بسیار سخت قلمداد کرد که باید با فراوری رمان های قوی به رقابت با دنیای مجازی رفت.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8570

به "مبهم بودن بازیگوش خواننده را ترغیب به خواندنش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبهم بودن بازیگوش خواننده را ترغیب به خواندنش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید