طرز تهیه سوفله بستنی با توت فرنگی

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از مواردی که مناسبت ها را جذاب تر و شیرین تر می نماید، انواع و اقسام خوراکی هایی است که در این مناسبت ها تهیه و خورده می شوند. سوفله بستنی با توت فرنگی یکی از دسرهای خوشمزه ای است که می تواند مناسبت های شما را رنگی و خوشمزه کند. سوفله بستنی با توت فرنگی برای مناسبت هایی مثل ولنتاین و سالگرد ازدواج عالی است و جلوه بسیار جذابی به عشق آتشین شما می دهد!

طرز تهیه سوفله بستنی با توت فرنگی

این دسر بسیار شیک است و می تواند دسر مناسبی برای یک مراسم رسمی باشد. اگر می خواهید دل مهمان های تان را با سوفله بستنی و توت فرنگی خوشمزه ببرید، همین الان دست به کار شوید و این مواد اولیه را تهیه کنید تا مراحل پخت را آغاز کنیم!

  • مواد لازم برای تهیه لایه شکلاتی زیرین

  • مواد لازم برای تهیه موس توت فرنگی برای روی لایه شکلاتی

  • مواد لازم برای تزیین سوفله بستنی با توت فرنگی

کره کاله خرید آنلاین نصف لیوان (100 گرم)

شکلات چیپسی 100 گرم

تخم مرغ متوسط سه عدد

شکر نصف لیوان

بادام (ریز ریز شده) نصف لیوان

آرد سفید یک چهارم لیوان

عصاره یا پودر وانیل نصف قاشق چای خوری

سیروپ بادام تلخ (دلخواه) یک چهارم قاشق چای خوری

آب سه قاشق غذاخوری

شیر پرچرب کاله خرید آنلاین یک فنجان

تخم مرغ بزرگ چهار عدد

پودر ژلاتین 700 گرم

شکر یا پودر قند یک سوم فنجان

توت فرنگی بزرگ (ریز ریز شده) 10 عدد

آب لیمو یک قاشق چای خوری

نمک یک هشتم قاشق چای خوری

خامه قنادی سولیانو یک فنجان

رنگ خوراکی توت فرنگی به مقدار لازم

خامه قنادی همزده سه قاشق غذاخوری

شکلات سفید (رنده یا ریز شده) 200 گرم

  • طرز تهیه سوفله بستنی با توت فرنگی

مرحله اول

درست کردن این دسر خوشمزه سه مرحله دارد. اول باید بیس (لایه زیرین) شکلاتی دسر که زیر همه لایه ها قرار می گیرد را درست کنید. این لایه حالت کیک مانند دارد و طعم شکلات دارد. در مرحله بعد باید سراغ موس توت فرنگی بروید و آن را طبق دستور درست کنید. مرحله آخر هم تزیین کردن این مواد و درست کردن نهایی سوفله بستنی با توت فرنگی است. با این دستور پخت همراه باشید تا طرز تهیه این سوفله شیک را مرحله به مرحله یاد بگیرید. قبل از هر کاری فر را روشن کنید و روی درجه 180 سانتی گراد بگذارید.

برای آغاز شکلات های چیپسی و میزان کره ای که در قسمت اول مواد اولیه (برای تهیه لایه زیرین) نوشتیم را داخل یک کاسه بریزید. شکلات چیپسی شکلات های ریز شده ای است که قنادی ها برای تزیین کیک یا استفاده در دستور کیک می فروشند. کاسه را به مدت 30-40 ثانیه در ماکروویو بگذارید تا مایع درونش آب و نرم بگردد.

مرحله دوم

یک کاسه بزرگ بردارید. زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید و زرده را داخل ظرف بریزید. کمی عصاره یا پودر وانیل بریزید و شکر را هم به این مخلوط اضافه کنید. اگر بتوانید از عصاره مایع وانیل به جای پودر آن بهره ببرید، دسر عطر و طعم بهتری خواهد داشت. همزن را بردارید و این مواد را با درجه متوسط حدود 10 دقیقه بزنید. زمانی که مواد حسابی پف کردند و حجمشان زیاد شد، همزن را خاموش کنید.

سپس عصاره کره و شکلات، نمک و آرد سفید را به این مخلوط اضافه کنید. قبل از اینکه آرد را به بقیه مواد اضافه کنید، حتما آن را الک کنید تا گوله گوله نگردد و به خوبی در بقیه مواد حل گردد. ضمناًً بادام خوراکی را هم ریز ریز نموده و به این مخلوط اضافه کنید.

مرحله سوم

سفیده تخم مرغ ها را با عصاره وانیل داخل یک کاسه بریزید. در مرحله جدا کردن زرده و سفیده باید حسابی دقت کنید. چون اگر میزانی از زرده وارد سفیده بگردد دیگر مایع به شکل دلخواه ما در نمی آید. همزن را بردارید و این ترکیب را حدود 10 دقیقه با درجه متوسط هم بزنید. زمانی که این مایع حسابی پف کند و سفت گردد، آماده شده است.

بخاطر داشته باشید که برای فهمیدن اینکه سفیده ها را به خوبی هم زیدید یا نه، باید کاسه سفیده را برعکس کنید. در کمال تعجب اگر به میزانی کافی هم زده باشید یک قطره هم از ظرف بیرون نخواهد ریخت!

مرحله چهارم

ترکیب سفیده و زرده را با هم مخلوط کنید. حالا همه موادی که برای بیس شکلاتی لایه زیرین لازم داشتید در این ظرف ترکیب شده اند. یک ظرف آشپزی (برای قرار دادن در فر) بردارید. کف آن را کاغذ آشپزی بگذارید و کاغذها را کمی چرب کنید. مایع نهایی را داخل ظرف بریزید و داخل فر (که قبلا روشن کردید) بگذارید. حدود 20-30 دقیقه فرصت پخت به آن بدهید.

برای اینکه بفهمید آیا کیک آماده است، یک چنگال تمیز بردارید و داخل کیک فرو کنید. اگر هیچ چیزی به چنگال نچسبید، کیک شما پخته و اسفنجی شده و می توانید آن را از فر خارج کنید. کیک را برای سرد شدن بیرون بگذارید و خود را برای درست کردن موس توت فرنگی آماده کنید!

مرحله پنجم

آب و ژلاتین را داخل یک کاسه کوچک بریزید و گوشه ای بگذارید. شیر را در ماهیتابه ای کوچک بریزید و زیر آن را روشن کنید تا به جوش بیاید. دقت کنید که شعله گاز کم باشد. در این مرحله تخم مرغ هایی که برای موس لازم داشتیم را بردارید و زرده و سفیده آن را جدا کنید.

مرحله ششم

زرده تخم مرغ و شکر را در یک کاسه بریزید و با درجه متوسط همزن بزنید تا پف نمایند و سفت شوند. وقتی شیر جوش آمد، آرام آرام آن را به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید. سپس کل این ترکیب را روی گاز با حرارت کم بجوشانید تا سفت گردد. این مایع باید حدود 5 دقیقه روی گاز باشد.

در این مرحله، ترکیب آب و ژلاتین، توت فرنگی ها، نمک و آب لیمو را به تابه اضافه کنید و هم بزنید. سپس این مایع را از روی گاز بردارید تا سرد گردد و به دمای اتاق برسد. در این مرحله اگر مایل بودید می توانید از رنگ های خوراکی بهره ببرید تا رنگ قرمز یا صورتی به دسر شیک تان بدهید.

مرحله هفتم

خامه قنادی را بردارید و در حالت نیمه یخ زده داخل یک کاسه بریزید و با همزن هم بزنید. آنقدر این کار را ادامه بدهید تا خامه حسابی سفت گردد. خامه را به موس توت فرنگی اضافه کنید. سپس موس را روی لایه زیرین (بیس شکلاتی) که قبلا آماده کردید و سرد شده، بریزید. به مدت دو ساعت این مواد را داخل یخچال بگذارید.

مرحله هشتم

این مرحله شامل تزیین سوفله بستنی با توت فرنگی است. داریم به لحظات خوردن این دسر خوشمزه نزدیک می شویم! برای تزیین سوفله شکلات سفید را بردارید و آن را رنده کنید یا با چاقو تکه تکه کنید. سپس این خورده های شکلات را روی موس توت فرنگی بریزید. همچنین برای تزیین این دسر می توانید از میوه یا سیروپ توت فرنگی و شکلات تلخ رنده شده بهره ببرید.

حالا وقت آن رسیده که با این دسر خوشمزه دهان تان را شیرین کنید! اگر عاشق طعم شکلات هستید، آن را با سس شکلات خانگی تزیین و سپس سرو کنید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: کتاب کاله
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49494

به "طرز تهیه سوفله بستنی با توت فرنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوفله بستنی با توت فرنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید